004.cz

Láska jako lék

Tak abych se představil, je mi dvacet let, měl sem nějaké psychické problémy a tak teď jsem se rozhodnul začít znovu. Mám novou školu - začínám od prváku, předtím jsem taky chodil na střední, ale od druháku to začalo být špatné a z premianta jsem se dostal k nutnosti opakovat ročník. Je to složitý, vždy jsem měl problém se stresem ve škole, pak úmrtí v rodině, pak doplňující zkoušky. Skončilo to pokusem o sebevraždu. Jsou to víc jak dva roky a díky skvělé odborné péči se mám fajn, ale něco mi chybělo. Poprvé jsem se s někým sešel, je skvělej, hezkej, rozumíme si, ale on asi čeká míň od toho vztahu než já. Taky má za sebou několik pokusů o sebevraždu a já mám pocit, že k němu po první schůzce hodně cítím - je to těžký, ale nevím co dál čekat. A pro mě, s podobnýma problémama, by byl asi lepší někdo vyrovnanej a možná stejně tak i pro něj, i když se teď cejtím silnější.
Musím přiznat, že si připadám méněcenej, protože je o hodně hezčí než já. Mám takový strach a vím, že bylo nejlepší se třeba dohodnout na tom, že budem jen kámoši, ale bojím se že už jsem se zamiloval.

Boris


 

Ahoj Borisi,
děkuji za dopis a důvěru, se kterou se na nás obracíš. Z tvého dopisu jsem poznal, že jsi to neměl lehké, ale nyní jsi mnohem silnější a současná situace je poměrně stabilizovaná. Na druhou stranu ji stále vnímáš jako poměrně křehkou a nerad bys udělal něco, co by tě bolelo, nebo čeho bys později litoval.
Nenapsal jsi, jak dlouho se znáte, ani jak daleko jste ve vašem vztahu postoupili. Jedno je však důležité, neměli byste nikam spěchat a nechejte si oba dostatek času na vzájemné poznávání. Zamilovanosti se nebraň, a je-li ti s ním dobře, tak spolu můžete trávit přiměřeně času a nechat váš vztah vyvíjet se. Určitě Vás to oba povzbudí a blízký vztah rychle překryje šrámy z minulosti. To, že má podobnou minulost není na škodu. Může se stát určitým poutem a vztah utužit. A když se to nepovede, tak můžete být kamarádi, nebo taky ne. Neboj se, že bys nikoho jiného nenašel. Kolem je spousta hezkých a milých kluků, kteří také někoho hledají.


Hodně štěstí.

Láska jako lék - komentáře

Komentář ze dne: 25. 08. 2012 23:06:40     Reagovat
Autor: Kája - neregistrovaný
Titulek: Pozdrav všem klukům
Díky za tyto stránky a posílám moc pozdravů všem slušnejm klukům.Mějte se hezky a třeba i napište! Zkouším jen, jestli jsou tyhle stránky ještě živé. Rád později napíšu víc. Pa Kája

Komentář ze dne: 23. 10. 2005 00:01:54     Reagovat
Autor: honzík - neregistrovaný
Titulek: Dotaz
Možná jsem natvrdlý, ale může mi někdo vysvětlit, co je to náhradní sexuální partner a náhradní homosexuální partner? To si jako něco někde vybírám z nabídky? Nebo to jsou nějací lidé, kteří s vámi chodí do odby než si někoho najdete a je to jako jejich zaměstnání?:))

Komentář ze dne: 25. 10. 2005 21:53:57     Reagovat
Autor: Alin - neregistrovaný
Titulek: Re: Dotaz
Nekteri lide maji sexualni zivot naruseny (treba v dusledku zneuziti, sex. fobie, potize s ejakulaci atd.) natolik, ze ho potrebuji nejak dat do poradku - pomoci terapie s tzv. "nahradnim sexualnim partnerem" - funguje to pomoci triclenneho "tymu": terapeut - klient - nahradni sex. partner. Klient se sex. partnerem pod vedenim terapeuta prekonava sexualni potize - proste maji sex a nahr. sex. partner vse konzultuje s terapeutem. Takove terapie probihaji o 70 let min. st. V USA je takovych terapeutickych skupin cca 100 a dalsi jsou i jinde ve svete. USA, Anglie, Izraell Australie - to jsou zeme, o kterych vim, ze se tam takove terapie provozuje. (Zajimalo mne, jestli neco takoveho existuje v CR a zda funguje - at v CR nebo v zahranici - i terapie s homosexualnimi partnery).

Komentář ze dne: 25. 10. 2005 22:37:46     Reagovat
Autor: honzík - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Dotaz
No tak to je dobrý. A ten náhradní sexuální partner mi je přidělen, nebo si ho vybírám z katalogu? A kdo to platí zdravotní pojišťovna nebo já sám? A kolik se připlácí? Existuje nějaký ceník? Podle atraktivity a sexuální výkonosti? To mě docela dostalo. Ani jsem nevěděl, že něco takového existuje, protože to bych před dvěma lety určitě využil, ale chudák náhradní sexuální partner, by pak musel sám najít pomoc:)))))

Komentář ze dne: 25. 10. 2005 23:16:37     Reagovat
Autor: Alin - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re: Dotaz
Hi, nj no... Napsal jsem, co vim, vic ze sebe asi nevyzdimu... Ale kdyz zapatras v nekterem vyhledavaci, tak snad neco najdes... Jen vim, ze se mi jeden telesne hendicapovany kamarad letmo zminoval, ze neco velmi hrube podobneho existuje pro nektere handicapovane - ale je to asi vzdalenejsi od "nahr. s. p.".

Komentář ze dne: 18. 10. 2005 14:14:44     Reagovat
Autor: valbo (email) - neregistrovaný
Titulek:
Hm.
Tady se dá reagovat na tolik věcí.
Včera vyšla zpráva, že narušeným duševním zdravím trpí
čtvrtina obyvatel EU.
Věřím tomu, v dnešní hektické době. Zvyšuje se podíl depresí a jiných poruch.
Ale chci reagovat, že přílišná závislost na někom, není moc ideální... . Nebo chtít vysokou kontrolu nad nad někým, to se mi také nelíbí. Mělo by to být tak vše akorát.
Pokud se vrátím k Borisovi, myslím, že on musí zvážit, co je pro něj nejlepší.
A k psychologům... je mezi nimi velký rozdíl, je potřeba také hledat, právě toho vhodného.

Komentář ze dne: 18. 10. 2005 19:21:17     Reagovat
Autor: llukynek (email) - neregistrovaný
Titulek: Re:
Borku, nevím, jestli jsi někdy u psychologa či psychiatra byl. Já ano a paní doktorka mi taky nijak nepomohla a myslím, že by to nedokázal ani žádný jiný doktor. Myslím, že to poslední, co člověk s problémem potřebuje, je navštěvovat psychology a hledat "toho pravého". Základ je v tom, že si člověk musí uvědomit, že jeho problémy za něj nikdo nevyřeší, ani doktor! Na všechno jsme stejně sami a čím dřív si to uvědomíme, tím dřív můžeme se svým problémem něco udělat.
Jistě, Boris sám musí zvolit, co je pro něho nejlepší. Já si ale nejsem jist, že se nachází v situaci, kdy je objektivně schopen něco takového posoudit. Láska a zamilovanost je krásná, ale často kvůli ní nejsme schopni vidět to podstatné!

Komentář ze dne: 18. 10. 2005 19:49:40     Reagovat
Autor: bodyia (email)
Titulek: Re: Re:
Já si Luky troufnu oponovat, díky své úžasné řečové vadě jsem pár psychologů vystřídal, sice vliv na samotnou koktavost mizivý, ale v mnohém jsem se dostal dál rychleji a snáz, než kdybych cesty hledal jenom sám.
Problémy za člověka asi nikdo nevyřeší, ale dát nápovědu, na co se soustředit, nad čím se zamyslet, to ano. Někdy je toho v hlavě tolik, že člověk netuší, kam se ubírat - a tady může být rada psychologa velmi přínosná.
Sorry za OT:-)

Komentář ze dne: 19. 10. 2005 13:58:23     Reagovat
Autor: llukynek (email) - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re:
Já s Tebou, Bohdánku, naprosto souhlasím. Jistě že psycholog Ti může dát radu, ale řešit problém musíš sám. Ty sám musíš něco udělat, podniknout, protože jinak tu problém zůstane. Myslel jsem to tak, že není možné se domnívat, že naše problémy za nás někdo vyřeší a pokud to ten první psycholog nedokázal, hned budeme hledat jiného, který to podle nás možná dokáže. Ale on to nedokáže. Rada, to je jediné, co takový člověk může poskytnout, a je na nás, jak se zachováme. My musíme konat, ne psycholog, a pokud k tomu konání nebude z naší strany žádná vůle, pak se problému nikdy nezbavíme.

PS: Pozdravuj Péťu. Doufám, že se nezlobí za to, co jsem mu napsal, ale dost mě to naštvalo.

Komentář ze dne: 14. 10. 2005 20:10:05     Reagovat
Autor: Alin - neregistrovaný
Titulek:
Ja se omlouvam, ze stale mam nejake poznamky, ale ted mne napadlo - jak je na tom v Cesku s terapie s nahradnim sexualnim partnerem? A jak je to s nahradnimi homosexualnimi partnery? (uz mlcim)

Komentář ze dne: 14. 10. 2005 19:53:51     Reagovat
Autor: Alin - neregistrovaný
Titulek:
Možná by nebylo špatné napsat něco o "psychoimunoendokriním systému".

Komentář ze dne: 14. 10. 2005 06:33:37     Reagovat
Autor: Alin - neregistrovaný
Titulek: Soiuhlas
V něčem souhlasím: Podobná minulost může dva poutat. A když se to nepovede, opravdu může vést k dobrému přátelství. A těch kluků kolem je opravdu spoustu – těch, kteří hledají někoho…:-) . Mně je 28 (1 demonstrativní sebevražda a 1 skutečná = silný otřes mozku z x let šikany apod.), mému klukovi 15 (1 pokus o seb. = vlastní otec ho prodával atd.). K tomu přidejme společnou „genialitu“ (o sobě pomlčím (hi) a můj broučím je již teď na vejšce).

Komentář ze dne: 12. 10. 2005 22:59:52     Reagovat
Autor: riiman (email) - neregistrovaný
Titulek: cože!!!!
Tak to já tedy reaguji a zejména na onu úžasnou, za srdce beroucí a zcela jistě odbornou odpověď. Ten kdo tady na ty dotazy odpovídá je skutečně psycholog? No, vypadá to tak. Takové odpovědi jsou pro psychology typické. O životě vědí úplné nic a lidi, kteří potřebují pomoc krmí takovými kliše jako: "dejte vašemu vztahu dostatek času a poznávejte se pomalu", "neboj se, že bys nikoho jiného nenašel, všude kolem přece běhá spousta hezkých kluků" apod. apod. FUJ!Nevěřím svým očím. Proboha pane vzpamatujte se. Víte vůbec o čem ten život je a jaký je svět. Nevíte nic tak nikomu neraďte. Napsal jste jen samé hlouposti.

Komentář ze dne: 14. 10. 2005 06:42:24     Reagovat
Autor: Alin - neregistrovaný
Titulek: Re: cože!!!!
S tím, že ta rada odborníka stojí za [píp], souhlasím. Osobně mi nikdy psycholog také nikdy nepomohl, ba naopak. Většinu těchto lidí považuji za flákače a diletanty s titulem. Ale kdo ví, třeba Borisovi pomůže.

Komentář ze dne: 22. 10. 2005 23:56:45     Reagovat
Autor: honzík - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: cože!!!!
No dovol? Můj kamarád je psycholog a rozhodně to není flákač ani žádný diletant. Je to chytrý a hodný kluk a kdyby všichni na světě byli jako on, tak tu nikdo nemusí nikdy trpět.

Komentář ze dne: 25. 10. 2005 21:14:58     Reagovat
Autor: Alin - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re: cože!!!!
No, nedovolim! Neber to osobne. Tveho kamarada neznam a ani nevim, jaky je psycholog. Treba nepatri do te vetsiny, kterou povazuji za to, co jsem napsal. Moje i tvoje zkusenost se zrejme zasadne lisi, tedy i nazor na psychology budeme mit diametralne odlisne. Tedy nedovolim!

Komentář ze dne: 12. 10. 2005 15:44:22     Reagovat
Autor: llukynek (email)
Titulek:
Chjo, miliarda přečtení, ale nikdo nezareaguje :o(

Komentář ze dne: 09. 10. 2005 21:38:09     Reagovat
Autor: llukynek (email)
Titulek:
Nedá mi to a musím zareagovat. " A když se to nepovede, tak můžete být kamarádi, nebo taky ne. Neboj se, že bys nikoho jiného nenašel. Kolem je spousta hezkých a milých kluků, kteří také někoho hledají." Jenomže ono když se to nepovede, tak to může být pro člověka, který za dvacet let svého života prožil tolik, co nikdo neprožije za celý život, docela problém!
Já si myslím, že pro Borise by byl opravdu lepší někdo vyrovnanější, někdo, kdo by byl schopen ho vyslechnout a "nezatěžoval" ho vlastní minulostí, někdo, kdo by mu pomohl zapomenot a nikoli osoba, díky níž se mu bude vše neustále připomínat. Potřebuje někoho, o koho se opravdu může opřít, silnou osobnost, která dokáže řešit problémy i za něho a nezhroutí se při první příležitosti.
Neříkám, že mezi Borisem a jeho "láskou" nemůže vzniknout kvalitní vztah, ale domnívám se, že duševní rozpoložení obou kluků může být vážným problémem při budování tohoto vztahu!

Komentář ze dne: 14. 10. 2005 06:56:49     Reagovat
Autor: Alin - neregistrovaný
Titulek: Re:
Upřímně, vyrovnaný člověk sice ano, ale vyrovnaný se svojí minulostí – a tím nemyslím vyrovnání stylem „mlčet“, „zapomenout“. Můj broučin je rád, když má vedle sebe někoho, kdo ví, co znamená budit se z hrůzných snů spocen a s pláčem, kdo ví, jak pohladit na duši, kdo ví, co to znamená opravdová bolest. Ono to není o tom, že by člověk měl zapomenout, člověk musí svou minulost přijmout taková, jaká je a vyrovnat se s ní. A navíc, mnohdy si dva mohou porozumět stylem „já ti řeknu své tajemství, ty řekneš mně své“ – ani nevíš, jak se člověku uleví, když ho druhý příjme s tím, co bylo. To není o zatěžování vlastní minulostí – ta se sama připomíná ať chceš či nechceš.
„Opřít se o někoho“ – to mi zní jako „stát se na někom závislý“ a není mi to sympatické.

pravidla pro veřejnost odkazy rubriky posledních 100 komentářů
© 2001 - 2024 Code004 / | ISSN 1214-4452 | Inzerujte na 004.cz | Powered by phpRS |