www.004.cz >Kultura > Studenti bojují za literaturu pomocí lásky gayů a leseb

Autor: -rep->, Téma: Kultura, Vydáno dne: 26. 11. 2023
Článek pochází z internetového magazínu 004.cz, ISSN 1214-4452. Všechna práva autorů vyhrazena.

Studenti Katedry českého jazyka a literatury Univerzity Hradec Králové se rozhodli, že se postaví čelem proti poklesu české čtenářské gramotnosti, a v rámci projektu BOOK-COOL-IN (bukulín) startují osvětovou kampaň za sexy literaturu.

Studenti Katedry českého jazyka a literatury Univerzity Hradec Králové se rozhodli, že se postaví čelem proti poklesu české čtenářské gramotnosti, a v rámci projektu BOOK-COOL-IN (bukulín) startují osvětovou kampaň za sexy literaturu. Ta nese název „Najdi si i ty svou lásku mezi knihami“ a zaměřuje se konkrétně na teenagery, kteří hledají nejen lásku, ale i sami sebe. Série fotografií zobrazuje lásku v širokém pojetí, neboť zde nechybí láska mezi dívkou a chlapcem, láska gayů a lesbiček a v neposlední řadě také láska bez rasového rozdílu.

 Fotografie byly v rámci Bukulína nafocené v prostorách knihovny a kladou si za cíl upozornit na pokles čtenářské gramotnosti všechny čtenáře i nečtenáře napříč všem kulturám. BOOK-COOL-IN je projekt skupiny studentů Katedry českého jazyka a literatury Univerzity Hradec Králové, která se rozhodla postavit na odpor klesání čtenářské gramotnosti a čtení jako takového.

Ve spolupráci s Knihovnou města Hradec Králové si klade za cíl seznámit veřejnost s touto problematikou a uskutečňuje nejrůznější akce na propagaci této problematiky. Nejnověji se tak děje v kampani „Najdi si i ty svou lásku mezi knihami“. Jedná se o celou sérii fotografií se čtenářskou tématikou, které byly nafocené přímo v prostorách knihovny. „Snažili jsme se, aby série fotografií na podporu čtení zasáhla více kultur, proto jsme oslovili i cizince. Rádi bychom těmito fotografiemi bořili mýty a bariéry. Kampaň je cílená hlavně na základní a střední školy, protože v současné době je věková skupina od 12 do 16 let na nejnižší čtenářské úrovni. Zároveň očekáváme, že zasáhne mnohem širší věkovou skupinu a osloví širokou veřejnost,“ říká Eva Pudlowská, projektová manažerka kampaně.

 V rámci Bukulína také vznikají apelativní videa, která mají teenagery nenásilnou formou navnadit ke čtení. Videa budou také prezentována na základních a středních školách. Následně budou také promítána v nových prostorách Knihovny města Hradec Králové, která se v září přestěhuje do bývalé továrny Vertex.